Bohaterowie

STARODRUK
Pochodząca z roku 1752 książka pod tytułem „Geografia Universale”, sygnowana przez Appresso Francesco Pitteriego, której nagłe pojawienie się na lekcji historii stało się osią całej intrygi. Książka została skradziona z weneckiego muzeum i zgodnie z zamiarami bohaterów powinna była tam wrócić. Jakim sposobem? Zapytajcie Maćka i jego kumpli…

WIEŻA ŚMIERCI
Tajemnicza budowla, postawiona na wyspie Jeziora Cichego. Zapomniana przez wszystkich. Nikt nie wie, do czego mogła służyć. Nikt nie wie, z jakiego powodu wybudowano ją właśnie tutaj. Nikt nie wie, jaką nosiła nazwę. Aż do chwili, gdy Czarny i jego kumple znaleźli się wewnątrz. To właśnie wtedy mogło się okazać, że zagadkową wieżę należałoby nazwać Wieżą Śmierci…

CZARNY
Maciej Czerny (przez znajomych nazywany Czarnym) – chodzi do pierwszej klasy gimnazjum, ale zamieszanie, wywołane pojawieniem się starodruku, powoduje, że niejeden dorosły mógłby mu pozazdrościć prawdziwej przygody, a przede wszystkim – odwagi i… umiejętności rozwiązywania nawet najtrudniejszego sudoku. Poza tym – fan Settlersów.

KISIEL
Paweł Kisielewicz, jeden z najlepszych kolegów Maćka. Chodzą do tej samej klasy i siedzą w tej samej ławce. Trochę skryty i niezbyt przychylny sytuacjom, w których trzeba ryzykować. Ale jak się okaże – można na nim polegać, bez dwóch zdań. Gdy zachodzi taka potrzeba – wykazuje się zdolnościami niemal aktorskimi.

KAŚKA i BAŚKA
Siostry Góreckie – bliźniaczki. Tajemnicze indywidua, które ukrywają przed swoimi rówieśnikami prawdziwe powody, dla których chodzą do dwóch różnych szkół. Obie wykazują ponadprzeciętne skłonności do tematów kryminalistycznych. Inicjatorki i założycielki Szałasu Herkulesa. Trochę zwariowane.

BARSZCZU
Krzysztof Barszczykowski – nauczyciel historii i geografii w szkole, do której chodzą Czarny i Kisiel. Mało – jest ich wychowawcą! Wielbiciel miejsc i przedmiotów, pochodzących z dawnych czasów. Ceni romańskie budowle, zna się na turystyce. Nie stroni od nowinek technicznych. Pedagog z prawdziwego zdarzenia, któremu można (prywatnie) zaufać.

GANGSTERZY
Szajka podejrzanych typków (Waldek, Bogdan i Kazik), którzy po kradzieży cennego starodruku planują działania, zmierzające do nielegalnego pozyskania o wiele większej gotówki, niż mogliby się jej spodziewać ze sprzedaży książki na czarnym rynku. Mają powiązania w półświatku przestępczym.

STRÓŻ-BANDYTA
Bandyta – cicha woda. Ubrany na czarno, udaje stróża, pilnującego dawnego Domu Partii (tak, jakby było tam czego pilnować). Owładnięty manią znalezienia zdefraudowanych pieniędzy, nie cofnie się nawet przed najgorszą ze zbrodni. To właśnie dzięki niemu opuszczona i zapomniana wieża, mogła stać się Wieżą Śmierci.

MAX
Zaawansowany technologicznie robot – sztuczna inteligencja – który porusza się dzięki Satelitarnemu Systemowi Namierzania, a w swojej pamięci przechowuje niemal całą znaną ludzkości wiedzę. Potrafi bardzo szybko przetwarzać informacje pochodzące z otoczenia. Jest „czuły” na dokładne komendy, wydawane przez operatora.

PIASEK
Właściwie – Mateusz Piasecki. Opiekun grupy zwycięzców konkursu ekologicznego, mieszkaniec Suchej Beskidzkiej. Inteligentny informatyk, któremu nie dziwne są wszelkie nowinki techniczne oraz… tajemnice rodzinnego miasta. Miły i sympatyczny młodzieniec… zwodzący wszystkich za nos i wykorzystujący Tunel Grozy do własnych (niezbyt czystych) planów.

i INNI…